Tudor je švajčiarsky výrobca kvalitných náramkových hodiniek so sídlom v Ženeve. Názov Tudor bol zaregistrovaný pre Hansa Wildorfa už v roku 1926 a prvé Tudor hodinky, ktoré sa vyznačovali ciferníkom v tvare obdĺžnika, sa začali objavovať v roku 1932. Tieto ranné hodinky obsahovali výrazné logo „dlhé T“ a bol pre nich typický štýl art deco.
V roku 1946 sa Hans Wilsdorf, vizionár a zakladateľ spoločnosti Rolex Watch Company, rozhodol založiť spoločnosť „Montres TUDOR S.A.“, ktorá ponúka presnosť, trvanlivosť a spoľahlivosť hodiniek Rolex, ale za dostupnejšie ceny. Toto veľkolepé rozhodnutie znamenalo vznik značky Tudor, unikátnej a pozoruhodnej zbierky hodiniek založenej na technickej zdatnosti, zmysle pre štýl a dobrodružnom a priekopníckom dedičstve. Logom pre tieto hodinky sa stala tudorská ruža, znak starodávnej anglickej dynastie, vnútri štítu. V šesťdesiatych rokoch bola ruža nahradená dnešnou podobou znaku – štítom.
Koncom 40. a 50. rokov 20. storočia sa Tudor stal jedným z najznámejších švajčiarskych svetových hodinárov. Jeho prvé modely, Oyster a Oyster Prince, kumulovali štýl Rolexu a vysokú kvalitu za maloobchodnú cenu, ktorá prilákala široké publikum zákazníkov. Hoci niektorí si môžu myslieť, že značka je malým bratom Rolex, Tudor má svoju históriu používania vo vojenskom a športovom kontexte. V priebehu 20. storočia vydala Francúzska námorná loď Tudor hodinky – konkrétne model 7922 Tudor Submariner – členom svojej posádky. Francúzske vojenské námorníctvo dokonca pomáhalo pri testovaní a vývoji vodotesnosti hodiniek. Iné vojenské organizácie, ako napríklad jamajské obranné sily, kanadské námorníctvo a námorníctvo Spojených štátov, si vybrali model Tudor Submariner ako svojho reprezentanta, a to najmä z dôvodu vynikajúcej odolnosti a kvality.
Vo všeobecnosti je Tudor známy svojím experimentálnym dizajnom. Experimentovali s unikátnymi integrovanými puzdrami alebo farebnými číselníkmi. Naopak Rolex sa vyznačuje svojim mimoriadne konzervatívnym dizajnom. Na stránke najlepsiehodinky.sk Vám budeme pravidelne prinášať históriu značiek, ktoré sú dostupné na európskom trhu.